Dag van de Trage Wegen

Op 15 oktober 2017, over deze onderwerpen: In de pers

In het kader van de Dag van de Trage Wegen worden in Ranst de naambordjes die geplaatst werden aan de bestaande buurtwegeltjes ingehuldigd.

N-VA Ranst vindt dat het plaatsen van naambordjes alleen onvoldoende is voor een landelijke gemeente.  Wij betreuren dat er geen “nieuwe” trage wegen worden ingehuldigd zoals in de ons omliggende gemeenten. Dit gemeentebestuur heeft al meerdere voet- of buurtwegen afgeschaft. Zij doen onvoldoende inspanningen om Trage Wegen die door boordeigenaars afgesloten werden terug open te stellen. Door gebrek aan onderhoud zijn Trage Wegen die vermeld staan in de Atlas van de Buurtwegen niet langer toegankelijk in Ranst.

Op deze Dag van de Trage Wegen wijst Johan De Ryck erop dat het gemeentebestuur wettelijk verplicht is om Trage Wegen te onderhouden en open te houden. Om ervoor te zorgen dat deze veilige voet- en fiets verbindingen door de Ranstenaren kunnen gebruikt worden zal N-VA Ranst zich blijven verzetten tegen het afschaffen van Trage Wegen.