N-VA stijgt met 25,4% in het kanton Zandhoven

Op 26 mei 2014, over deze onderwerpen: Verkiezingen

In het kanton Zandhoven (Zandhoven, Ranst, Schilde, Wijnegem, Wommelgem en Zoersel) heeft N-VA de grootste vooruitgang in Vlaanderen geboekt ten overstaan van de verkiezingen van 2009.

N-VA stijgt hier van 21,2% van de stemmen in 2009 naar 46,6% in 2014. Een stijging van maar liefst 25,4%. Hierop mogen wij terecht fier zijn.

Onze kandidaat voor het Vlaams Parlement - Geert Van Laer - behaalde 6.778 voorkeurstemmen. Net iets te weinig om een zitje te bemachtigen in het Vlaams Parlement. In ieder geval heeft hij zijn steentje bijgedragen tot de grote overwinning die N-VA heeft behaald. Een dikke proficiat aan Geert en alle medewerkers die hem ten volle gesteund hebben bij zijn campagne.

Ranst heeft een prachtige score neergezet. In 2012 bij de gemeenteraadsverkiezingen haalde wij 30,0% van de stemmen. Op 25 mei 2014 heeft N-VA Ranst een resultaat van 44,7% voor het Vlaams Parlement en 47,5% voor de Kamer behaald.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen hadden wij 3.960 stemmen. Nu hebben de Ranstenaren 5.862 stemmen voor het Vlaams Parlement en 6.261 stemmen voor de Kamer aan N-VA Ranst gegeven.

Het feit dat VLD en CD&V na de gemeenteraadsverkiezingen geen gesprekken hebben willen voeren met de grootste partij van Ranst en de inzet van onze gemeenteraads- en OCMWraadsleden die vanuit de oppositie druk uitoefenen op de huidige coalitie zal zeker de stijging van het aantal stemmen voor N-VA mee bepaald hebben.

Daarom willen wij al onze kiezers bedanken voor het vertrouwen dat zij aan N-VA hebben gegeven.