OCMW- voorzitter verdedigt renovatieplannen

Op 27 december 2014, over deze onderwerpen: In de pers

Wij stelden vast dat het OCMW van Ranst  bezig is om haar financiële middelen te gebruiken voor nutteloze investeringen. In het Vlaams regeerakkoord staat dat tegen 2019 de gemeente en het OCMW moeten geïntegreerd zijn. Nu 300.000 euro uitgeven voor de renovatie van de zetel van het OCMW te Oelegem in plaats van deze gelden te besteden aan de bouw van één Sociaal Huis waar alle gemeentelijke diensten in onder worden gebracht vinden wij onaanvaardbaar.

Artikel - Gazet Van Antwerpen dd. 27/12/2014

De hoofdvestiging van het OCMW is in de Oelegemse Schildesteenweg gevestigd. Het gebouw kreeg aan de buitenkant al een opknapbeurt en in de twee volgende jaren komt ook de binnenkant aan de beurt. De NV-A betwijfelt het nut van die investering

Leen Baeten (NV-A) vroeg zich of de geplande 300.000 euro die wordt gespendeerd aan de opknapbeurt van het gebouw voldoende zal zijn. “We vinden het niet zinvol om grote investeringen te doen in dit pand. Wij pleiten voor één groot sociaal huis waar alle gemeentelijke diensten worden in onder gebracht.

OCMW- voorzitter Stan de Schutter (CD&V) reageerde verbaasd.”Tijdens de bespreking van het budget in de OCMW- raad heb ik geen enkele opmerking gekregen en tijdens de gemeenteraad komt deze bedenking plots op tafel. Ik wil de discussie niet in de gemeenteraad voeren. Ik wil alleen beklemtonen dat die renovatie van de binnenkant van het gebouw een logisch gevolg is van de opknapbeurt van de buitenkant. Die 300.000 euro moet je spreiden over twee jaar en ik meen dat het personeel ook recht heeft op veilige en goede werkomstandigheden. We gaan het nog altijd enkele glas overal vervangen en verder krijgt alles ook een laagje nieuwe verf. Die renovatie gebeurt volledig met eigen middelen. Zo verkopen we gronden in de Doggenhoutstraat.”