John Oliviers

Bestuurslid / Voorzitter van de Gemeenteraad / Politieraadslid

John (°1965) is geboren en getogen in de Antwerpse gemeente Boechout. Getrouwd met Linda Mans in 1991.Na 1 jaar huwelijk verhuisd naar de ouderlijke woning van Linda in Millegem . Samen met Linda heeft hij een zoon Vincent. Hij begon zijn schoolcarrière in de vrije basisschool Jan Frans Willems  Boechout en studeerde af als graduaat

Een evenwicht vinden tussen een ondertussen drukke agenda en gezin, familie en vrienden blijft een continue uitdaging . Hij probeert ook sportief bezig te blijven ,spinning  en het wekelijkse partijtje squash met de zoon staan ook op de agenda.

Overstap naar de politiek
John stapte in de Ranstse politiek bij N-va ,toen nog oppositiepartij. , onder impuls van Linda en huidig schepen Leen Baeten .

Gemeenteraadslid in Ranst
John werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 verkozen als lid van de gemeenteraad . In deze functie leerde John het reilen en zeilen binnen de Ranstse politiek kennen.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2018 haalde N-VA met Johan De Ryck als lijsttrekker de burgemeesterssjerp binnen en vormde een coalitie  met Groen. John neemt de rol op van Voorzitter van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn in het nieuwe bestuur. Hij geeft leiding als eerste burger met respect voor zijn coalitiepartners.

Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen is geen holle slogan . Ik  wil daar graag aan meewerken en daar nog aan toevoegen “ en in een goed beheerde open ruimte “.

Vanuit dit perspectief engageert John zich ook als voorzitter van de commissie omgeving en als lid van de politieraad Zara.