Politie houdt minuut stilte ter ere van de agent die doodgestoken werd in Schaarbeek.

Op 18 november 2022, over deze onderwerpen: In de pers

N-VA Ranst:

De vlaggen hangen halfstok aan het politiecommissariaat in Broechem.
Als voorzitter van het politiecollege en burgemeester van Ranst wil Johan De Ryck samen met zijn collega burgemeester van Zandhoven op deze wijze onze deelneming betuigen aan de familieleden en collega’s van de vermoorde politieman Thomas Monjoie en willen we diens gewonde collega Jason veel sterkte toewensen.
Geweld tegen ordehandhavers is voor ons onaanvaardbaar.
Het politiecollege van de politiezone ZaRa zal zowel fysiek als verbaal geweld tegen leden van ons politiekorps steeds veroordelen en aanklagen. In Zandhoven en Ranst doen de burgemeesters, in de uitoefening van hun functie, beroep op jullie om hulp en bescherming te verlenen aan onze inwoners. Het is dan ook niet meer dan logisch dat jullie als hulpverleners kunnen rekenen op onze onvoorwaardelijke steun en bescherming.

Artikel: Gazet van Antwerpen  - 18/11/2022

Politie houdt minuut stilte ter ere van collega

De politiezone Zara hield vrijdag voor het vredegerecht in de Amelbergastraat in Zandhoven een minuut stilte voor de agent die vorige donderdag doodgestoken werd in Schaarbeek. Ook beide burgemeesters van Zandhoven en Ranst waren aanwezig.
Thomas Monjoie (29) werd vrijdagvoormiddag begraven in Waremme. Duizenden politieagenten vormden ter plaatse een erehaag voor hun collega. Ook in Zandhoven werd aan de overleden agent gedacht op het moment dat zijn uitvaart begon. kma

Kristin Matthyssen