Ranst is pleegzorggemeente

Op 9 november 2023, over deze onderwerpen: In de pers

N-VA Ranst:

Ranst hernieuwt zijn engagement van pleegzorggemeente.
De nood aan pleeggezinnen blijft groot. Daarom stapte de gemeente Ranst enkele jaren geleden in  het project van Pleegzorg Vlaanderen. Om dit engagement kracht bij te zetten ondertekende de gemeente het charter "Pleegzorggemeente".
"Onze gemeente wil zich inzetten om pleegzorg op een laagdrempelige manier bekend te maken en het maatschappelijk draagvlak te vergroten" aldus N-VA schepen Leen Baeten.

Artikel: Gazet van Antwerpen  - 09/11/2023

Ranst hernieuwt engagement van pleegzorggemeente

Als Pleegzorggemeente wil Ranst samen met Pleegzorg Vlaanderen op zoek gaan naar pleeggezinnen die een warme thuis willen bieden aan kwetsbare kinderen, jongeren of volwassenen die het nodig hebben.
De nood aan pleeggezinnen blijft groot. Daarom stapte gemeente Ranst enkele jaren geleden in het project van Pleegzorg Vlaanderen. Om haar engagement kracht bij te zetten, ondertekende de gemeente nu het charter ‘Pleegzorggemeente’.
Daarmee wil de gemeente Ranst zich inzetten om pleegzorg op een laagdrempelige manier bekend te maken en het maatschappelijk draagvlak te vergroten.
Naar aanleiding van de Week van de Pleegzorg, die loopt van 10 tot en met 19 november, verscheen er in het gemeentelijk infomagazine een interview met een pleegouder uit Ranst en een affiche van Pleegzorg Vlaanderen. Met die affiche wil de gemeente de diversiteit aan pleeggezinnen in de kijker zetten. Er werden naar de scholen toe ook lessenpakketten verspreid. Verder organiseert de gemeente in het voorjaar van 2024 opnieuw een infoavond rond pleegzorg.
Meer weten over pleegzorg? Surf dan naar www.pleegzorg.be