Verkeerssituatie in Lievevrouwestraat verandert niet ondanks petitie met 700 handtekeningen.

Op 3 juli 2015, over deze onderwerpen: In de pers

Niettegenstaande de oproep van N-VA Ranst om tegen te stemmen en gehoor te geven aan de 700 personen die duidelijk te kennen hebben gegeven voorstander te zijn voor een enkelrichtingsstraat, negeert de meerderheid deze democratische oproep. Vld en CD&V weigeren om de plannen te herbekijken en effectief rekening te houden met het algemeen belang. Zolang zij aan het bewind zijn zullen de auto's in twee richtingen blijven rijden in de te smalle Lievevrouwestraat.

Artikel: Het Nieuwsblad/Mechelen-Lier - 3 Juli 2015

De Ranstse De Lievevrouwestraat krijgt een grondige opknapbeurt met nieuwe rioleringen en wegdek. De enkele rijrichting, die door meer dan 700 bewoners gevraagd was,

Schepen van Openbare Werken Fernand Bossaerts (CD&V) verdedigt de beslissing: 'Zoals ze er nu bij ligt, is de straat gevaarlijk. We moeten de verkeersveiligheid en de doorstroming verbeteren. Het wordt een gecombineerd dossier tussen de gemeenten en Riolink.
Wij betalen ruim 200.000 euro voor de ingreep, Riolink zo'n 135.000 euro. De werken zullen 180 kalenderdagen duren.'
Johan De Ryck van N-VA begrijpt de beslissing niet. 'Jullie negeren de vraag van 700 mensen, die vroegen om de straat nog maar in één rijrichting te gebruiken. Ook de studie van Igean toonde aan dat eenrichtingsverkeer het beste was. Jullie negeren de democratie met dit ontwerp.'
Groen-vertegenwoordiger Luc Redig was het daarmee eens: ' We vinden het jammer dat jullie deze kans laten liggen. We worden er nog dagelijks door de mensen op aangesproken.'

Discussie met gewest