Gemeenteraadszitting van maandag 15 februari 2021

Op 15 februari 2021, over deze onderwerpen: Gemeenteraad
Gemeentehuis Ranst

Gemeenteraadszitting van maandag 15 februari 2021

Klik hier voor de agenda van de gemeenteraad.

Kort verslag van enkele punten die werden goedgekeurd

Lokaal relanceplan post covid-19

In het kader van de ondersteuning van de economie, de culturele en openlucht evenementen willen wij het relanceplan covid-19 ook in 2021 toepassen voor:

• de opschorting van de belasting op de privatieve inname van het openbaar domein voor het jaar 2021 voor de horeca-uitbaters
  • het opschorten van het retributiereglement voor de terbeschikkingstelling van elektriciteit op kermissen en openluchtevenementen voor 2021
  • ook in 2021 willen we het domein Moervelden vrijgesteld van enige retributie ter beschikking stellen aan verenigingen van Ranst en circussen.

Belastingreglement op verwaarloosde woningen en gebouwen

Het beleid met betrekking tot verwaarloosde gebouwen en woningen werd van het Vlaamse naar het gemeentelijk niveau overgeheveld.

Wanneer woningen of gebouwen verwaarloosd worden kan dit een nadelige invloed hebben op het uitzicht van de straat en de onmiddellijke omgeving. De gemeente wil verwaarlozing van het patrimonium tegen gaan door verwaarloosde panden te inventariseren en de eigenaars te belasten als zij geen stappen ondernemen om het pand op te knappen.