Zoë Helsen

Secretaris

In 1989 ben ik geboren in Westerlo, waar ik het geluk gehad heb op te groeien in een warm, liefdevol en veilig nest. Na een korte tussenstop in Hasselt, waar ik mijn diploma Master in de TEW: Handelsingenieur behaald heb, ben ik een aantal jaren geleden verhuisd naar Ranst om te gaan samenwonen met Gerrit, geboren en getogen Ranstenaar.

Hetzelfde warme, liefdevolle en veilige nest proberen wij nu te creëeren voor onze dochter Stella-Louise, die vernoemd werd naar onze beide grootvaders: Louis Helsen en Louis Claessens. Als mama van een jonge peuter ijver ik voor een veilig Ranst. Vooral meer en betere fietspaden, goed onderhouden wegen, aangepaste schoolomgevingen,…  zijn nodig zodat we ons veiliger door onze mooie gemeente kunnen verplaatsen en onze kinderen (en kleinkinderen) op een veilige manier naar school en hobby’s kunnen gaan.  In een steeds drukker wordende gemeente is verkeersveiligheid topprioriteit.

Gerrit en ik hebben de laatste jaren, vol passie en ondernemingszin, een eigen handelszaak opgebouwd. Als lokaal handelaar vind ik het zelf heel belangrijk om lokaal ondernemerschap te stimuleren. Een divers en kwaliteitsvol aanbod aan handel, horeca en diensten zorgt voor leefbare en gezellige dorpskernen in Groot-Ranst,  voor de creatie van lokale jobs en meer welvaart voor onze inwoners.