Provincie investeert in 14 kilometer fietspaden

Op 14 februari 2020, over deze onderwerpen: In de pers

Standpunt N-VA Ranst:

Verkeersveiligheid is onze topprioriteit op het vlak van mobiliteit. We moeten investeren in een veilige infrastructuur: meer en betere fietspaden, aangepaste schoolomgevingen en een weginrichting die aangepast is aan het verkeer. Dit hebben wij u beloofd in 2018.
Er wordt nog hard gewerkt aan de Van Den Nestlaan en spijtig genoeg veroorzaakt dit ook hinder, maar wij zijn ervan overtuigd dat wanneer u binnen enkele weken over het nieuwe fietspad kan rijden u blij zult zijn dat wij deze investering hebben gedaan.
Wij danken de provincie voor de financiële steun die zij leveren voor een fietsveilig Ranst.

Artikel in Gazet van Antwerpen/Kempen - 14 Feb. 2020

De provincie pompt 2,4 miljoen euro in bijna 14 kilometer nieuwe of vernieuwde fietspaden. Het gaat om fietsinfrastructuur in onder meer Herentals, Kasterlee, Nijlen en Antwerpen.
Gemeenten kunnen bij de provincie subsidies aanvragen voor de aanleg en verbetering van hun fietsinfrastructuur op het bovenlokaal fietsroutenetwerk. De deputatie keurde nu dertien aanvragen goed, een investering van 2,4 miljoen euro. “Nijlen krijgt meer dan 300.000 euro voor fietspaden op de Berlaarsesteenweg en Schelle 266.000 euro voor fietspaden in de Steenwinkelstraat”, zegt Luk Lemmens (N-VA), gedeputeerde voor Mobiliteit. “Ranst krijgt 335.000 euro.”
Andere gemeenten die steun krijgen zijn Kasterlee, Heist-op-den-Berg, Aartselaar, Hove, Zwijndrecht, Berlaar, Herentals en Antwerpen. In 2021 plant de provincie 3,5 miljoen euro voor de aanleg van fietspaden. Dit bedrag stijgt tot 27 miljoen euro in zes jaar tijd. (svw)