Verkaveling creëert ook fietsverbinding.

Op 24 april 2013, over deze onderwerpen: In de pers

Op de agenda van de gemeenteraad stond de goedkeuring van de aankoop grond Oostmalsesteenweg - Verbinding Visvijverstraat. Wij hebben dit alles met een vergrootglas bekeken en zagen dat de motivering niet klopte en dat de werkelijke reden voor de aankoop werd verzwegen. John Oliviers liet dan ook geen spaander heel van de motivering van het College. De N-VA fractie heeft deze aankoop niet goedgekeurd.

Artikel: Gazet van Antwerpen 24/04/2015

De gemeente verwierf een oude servitudeweg aan de achterzijde van de percelen in de Visvijverstraat. Nu kan de weg worden doorgetrokken.

Dat zorgt voor een veilige verbinding tussen Oostmalsesteenweg en de Visvijverstraat. Op termijn is het de bedoeling de weg te verlengen tot aan de dijk van het Netekanaal. De gemeente betaalt 1239 euro voor de aankoop. N-VA-raadslid John Oliviers wilde weten of de kosten niet opgelegd kunnen worden aan de verkavelaar.

Dat is volgens burgemeester Lode Hofmans (Open Vld) niet mogelijk omdat de grond niet voor de rooilijn ligt.