Bert Van Thilborgh

Bestuurslid

Bert woont sinds 1 december 2015 met zijn vrouw Inge en drie kinderen (Evelien, Sebastiaan en Charlotte) in de Kreupelstraat te Emblem.  Hij richtte in 2016 het trendwatching en innovation agency Futureproved op. Hij wordt geconsulteerd om strategisch vooruit te kijken of trendanalyses te maken voor bedrijven zoals SBS, Kanaal Z, Proximus, AB Inbev, Sodastream, etc.  Bert wordt geregeld gevraagd voor lezingen in binnen- en buitenland over trendontwikkelingen in diverse domeinen en hij is tevens docent trendwatching, strategisch toekomstdenken en scenarioplanning aan de Thomas More Hogeschool in Mechelen. Daarnaast is hij gastprofessor aan verschillende universiteiten en hogescholen in België, Nederland, Spanje, Rusland en Brazilië. Momenteel werkt hij aan zijn eerste boek over trendwatching, dat in de loop van 2022 zal verschijnen. Hij is enorm geïnteresseerd in politieke ontwikkelingen en hij wil ook in onze gemeente zijn steentje daartoe bijdragen.