Geen boompjes maar gras voor Valkenlaan

Op 26 februari 2014, over deze onderwerpen: In de pers

Op 24/06/2013 vroeg Leen Baeten of de groene buffer rond het pleintje van het seniorenlokaal aan de Valkenlaan kon doorgetrokken worden aan de kant van de Merellaan (zoals met de oude coniferenhaag het geval was). De bevoegde schepen Jef Verhaegen zei toen dat hij dit ging opnemen in de planning. Deze boompjes (of struiken) gingen er komen in het najaar 2013. Belofte maakt schuld dachten wij, maar helaas de schepen dacht er anders over.

Artikel: Gazet Van Antwerpen 25/02/2014

De omgeving van het Ranstse seniorenlokaal in de Valkenlaan krijgt geen boompjes maar gras. Dat antwoordde schepen Jef Verhaegen (Open Vld) op de vraag van Leen Baeten (N-VA) die wilde weten wanneer de beloofde boompjes daar zouden geplant worden.
“We zijn daar gaan kijken hoe we het gebied best op een onderhoudsvriendelijke manier kunnen aanleggen. We willen op vraag van de aanpalende eigenaars een al bestaande toegang aan de achterkant behouden. De groendienst zal de strook waar coniferen stonden stronkvrij maken, alles opvullen met teelaarde en er dan gras zaaien. Zo blijft het hele terrein overzichtelijk en creëren we meer speelruimte. Aan de voorkant van het seniorengebouw voorzien we nog twee anders valide parkeerplaatsen en een fietsenstalling.” De N-VA betwist dat gras onderhoudsvriendelijker is dan struiken en bomen.
Sylvain Liekens