Johan De Ryck is de lijsttrekker voor N-VA Ranst

Op 26 januari 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen

Op een druk bijgewoonde nieuwjaarsreceptie van N-VA Ranst heeft voorzitter Pascal Geets de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober bekend gemaakt.

Nadat hij een week geleden het hoogste bod had uitgebracht op de varkenskop tijdens het Sint Antonius feest was het geen geheim meer dat Johan De Ryck de lijst van N-VA Ranst zou aanvoeren.

N-VA Ranst staat klaar om het bestuur van deze gemeente in handen te nemen en een toekomst gericht beleid voor Ranst uit te stippelen. Een toekomst waarin een duidelijk beleid gevoerd wordt met eenvoudige regels. Regels die voor iedereen gelijk zijn en door iedereen moeten gerespecteerd worden. Maar ook met doelgerichte controles en sancties voor zij die de regels naast zich neerleggen. Een toekomst waarbij het landelijke en groene karakter van Ranst veiliggesteld wordt. Een toekomst waar mobiliteitsplannen worden uitgevoerd en niet enkel bestudeerd. Een toekomst waar er geïnvesteerd wordt in de werkgelegenheid bij onze KMO’s.” aldus Johan De Ryck

Tijdens zijn toespraak benadrukte hij eveneens dat de tijd dat je een gemeente kunt besturen en gelijktijdig een andere job kunt uitvoeren voorbij is. Door de vele verantwoordelijkheden die doorgeschoven werden naar het gemeentelijk niveau is de functie van burgemeester geen bijberoep meer. Wanneer de kiezer het toelaat zal Ranst een voltijdse burgemeester hebben. Een N-VA burgemeester die dag in dag uit ter beschikking staat van de gemeente.