Maximaal 5,5 ton voor twee straten

Op 11 januari 2018, over deze onderwerpen: In de pers

Standpunt N-VA Ranst:

Het verleggen van het probleem dat zich nu voordoet in de Schawijkstraat en de Spruytershofstraat naar de Kastanjelaan, Wilgenlaan, Zevenbergenlaan en Vaartstraat of naar de Boerenkrijglaan is volgens N-VA Ranst niet de oplossing. Daarom hebben wij ons onthouden bij de stemming over de tonnagebeperking.

Gazet van Antwerpen/Metropool Zuid - 11 Jan. 2018

In de Ranstse Spruytershofstraat en een stuk van de Schawijkstraat mogen vrachtwagens die zwaarder wegen dan 5,5 ton er niet meer in.
Vrachtwagens uit de richting Wommelgem komen vaak via de gewestweg N116 en draaien de Schawijkstraat in om zo richting Wijnegembaan te rijden. Dat gebeurt ook in de omgekeerde richting. De Schawijkstraat en de Spruytershofstraat zijn minder geschikt voor zwaar vervoer dan de Kastanjelaan en de Boerenkrijglaan. “In de Schawijkstraat is er geen voetpad. Je moet daar op straat wandelen en op vraag van de bewoners willen we daar iets aan doen. De verkeerspolitie stelde een tonnagebeperking voor in die twee straten. Dan moeten zwaardere vrachtwagens omrijden via de N116, de Kastanjelaan, de Boerenkrijglaan en Wijnegembaan”, stelde schepen voor verkeersveiligheid Tine Muyshondt (CD&V)
Johan De Ryck (N-VA) vond dat een simpel verschuiven van het probleem. Hij wilde ook weten wat er zal gebeuren als de brug over het Albertkanaal wordt afgebroken. “Dat duurt nog zeker tot eind 2018 en de wegomlegging die we dan voorzien moet nog besproken worden” besloot schepen van Openbare Werken Fernand Bossaerts (CD&V). (sl)
Sylvain Liekens