Na zomer 2018 nieuw fietspad

Op 26 oktober 2017, over deze onderwerpen: In de pers

Standpunt N-VA Ranst:

Tijdens de vorige gemeenteraad hadden wij geïnterpelleerd over de mogelijke heraanleg van het fietspad op een gedeelte van de Van den Nestlaan en het kappen van 75 eikenbomen. Johan De Ryck was benieuwd over de afloop van de vergadering met de Regionale Mobiliteitscomissie.
Van de schepen vernamen we dat er een akkoord werd bereikt voor de aanleg van een dubbelrichtingsfietspad. In de loop van december zal er een bewonersvergadering ingericht worden. De uitvoering van de werken is voorzien voor de zomer van 2018.
Wij kregen wel de belofte van de schepen dat in afwachting van de definitieve heraanleg de huidige oneffenheden zouden afgeschraapt worden.

Gazet van Antwerpen/Metropool Zuid - 26 Okt. 2017

Het bestuur verkreeg na overleg met de Regionale Mobiliteitscommissie de instemming om er een tweerichtingsfietspad aan te leggen. “De provincie was aanvankelijk voorstander van een fietspad aan beide kanten van de weg, maar ons voorstel werd uiteindelijk aanvaard”, zegt schepen Fernand Bossaerts. “Het fietspad wordt 3 meter breed en dan is er nog een schrikstrook van 1 meter breed die de fietsers scheidt van de rijweg. Het pad, dat start aan het kruispunt met de Slijkstraat tot aan het kruispunt met de Ranstsesteenweg, wordt bruikbaar in twee rijrichtingen en krijgt een roodbruine kleur. In december plannen we een
bewonersvergadering en de bouwvergunning wordt aangevraagd voor het einde van dit jaar. Het gunnen van de opdracht is iets voor het voorjaar van 2018. De uitvoering kan dan gebeuren in de zomer. Voor de 75 eikenbomen die moeten sneuvelen, plannen we ter compensatie aanplantingen in het vroegere militaire domein.”
Johan De Ryck (N-VA) wees op de serieuze niveauverschillen op de punten waar de betonstroken elkaar raken. De schepen verzekerde hem dat de ergste oneffenheden binnenkort worden weggewerkt. (sl)