Sporthal Het Loo krijgt nieuw dak

Op 13 maart 2018, over deze onderwerpen: In de pers

Standpunt N-VA Ranst:

Wanneer dit gemeentebestuur de milieudoelstellingen 2020 wil behalen is het nodig dat iedereen een inspanning doet. Een college dat het burgemeestersconvenant mee ondertekend heeft moet zelf het voorbeeld geven. Daarom is het onbegrijpelijk dat de plaatsing van zonnepanelen niet voorzien werd gelijktijdig met de vernieuwing van de dakbedekking van de sporthal Het Loo.

Artikel in Gazet van Antwerpen/Metropool Stad - 13 Mar. 2018

Schepen Roel Vermeesch (Open Vld), die verantwoordelijk is voor de gebouwen in de gemeente, gaf toe dat het dak van sporthal Het Loo langs de Antwerpsesteenweg op verschillende plaatsen lekt. “Het is meer dan twintig jaar oud, dus we moeten de zaken nu grondig aanpakken. We kiezen voor een volledig nieuw dak.”
Johan De Ryck van oppositiepartij N-VA wou weten of er ook zonnepanelen op het dak komen. Schepen Vermeesch: “We laten niet nu, maar in een later stadium zonnepanelen plaatsen. Mogelijk gaat het een groendak worden, dat moeten we nog bepalen.” (sl)
Sylvain Liekens