Gemeenteraadszitting van maandag 15 maart 2021

Op 15 maart 2021, over deze onderwerpen: Gemeenteraad
Gemeentehuis Ranst

Gemeenteraadszitting van maandag 15 maart 2021

Klik hier voor de agenda van de gemeenteraad.

Kort verslag van enkele punten die werden goedgekeurd

Klacht bij het agentschap binnenlands bestuur over de tonnagebeperking 3,5 T in Ranst

In de klacht stellen de klagers dat door de ingevoerde tonnagebeperking met een onderbord met de vermelding “uitgezonderd laden en lossen” het recht op toegang naar akkers en velden van de land- en tuinbouwers wordt geschonden en dat dit indruist tegen een aantal rechtmatigheden en een onwettige beperking is van het vrij genot van het perceel.

De gouverneur antwoord dat het inrichten van een plaatselijke verkeerssituatie behoort tot de autonome beslissingsbevoegdheid van het lokale bestuur.

De gouverneur bevestigd eveneens dat voor de knip in Maas en Moor die werd doorgevoerd als een beheersmaatregel in het raam van de verkeersveiligheid geen aanvullend verkeersreglement moest opgesteld worden zoals klager beweerden.

Op basis van het bovenstaande zal de gouverneur dan ook verder niet optreden in dit dossier.

Leveren en plaatsen van ramen en zonnewering in de gemeentelijke basisschool Oelegem

De ramen in onze gemeentelijke basisschool te Oelegem zijn aan vervanging toe. De houten ramen zijn dermate versleten dat ze dienen vervangen te worden door onderhoudsarme ramen. (geen schilderwerk). We maken van de gelegenheid gebruik om deze te voorzien van zonnewering.